Pro tento hrob hledáme adopčního nájemce. Máte zájem?
Adopční nájem tohoto hrobu na dobu 10 let je 13.350 Kč.
Pro rychlý kontakt použijte formulář, ozveme se co nejdříve
František Kardaus (25. 3. 1908 – 20. 2. 1986) byl průmyslový návrhář, grafik a malíř. Narodil se v Hořesedlech v rodině poštmistra. Od roku 1924 začal pracovat v Praze a zároveň své výtvarné nadání rozvíjel do roku 1927 studiem u malíře a grafika Aloise Mudruňky, profesora Uměleckoprůmyslové školy v Praze. V letech 1928–1930 studoval grafiku a průmyslové výtvarnictví na pařížské Acadamie de la Grande Chaumiére a až do roku 1934 pracoval ve Francii u architekta Leona Boue, kde působil jako reklamní výtvarník. Poté se vrátil Prahy a začal působit jako samostatný výtvarník. Za své návrhy plakátů pro průmyslové závody a podniky začal získávat první ocenění. Pro svou německou národnost a výrazné protinacistické postoje byl v roce 1941 povolán do wehrmachtu a odvelen, nejprve na východní frontu. Roku 1945 se mu povedlo dezertovat. Od roku 1947 pracoval jako grafik v reklamních ateliérech BaR. V té době už pracoval mj. pro podniky Tesla, Tatra a řadu dalších. Spolupracoval s J. Popelářem na modelu Tatry 107, Tatraplanu, úpravách T87, či návrhu trolejbusu. V roce 1948 se podílel na návrhu tramvaje T1, V roce 1954 na návrhu vozu T604 a tramvaje T3, o tři roky později začal spolupracovat na návrhu motorové vlakové soupravy Balm a také soupravy EM475.0. V roce 1958 vytvořil návrh trolejbusu T401. Od roku 1955 do roku 1972 se věnoval tvorbě filmových plakátů, stal se propagačním grafikem podniků zahraničního obchodu a velké řady dalších firem. V letech 1960–1963 vytvořil model soupravy pražského metra. V posledních letech života se věnoval úpravám a návrhům tramvají KT4, T5, R1, ale také olejomalbě, ilustracím či návrhům expozic. Je původcem a spoluautorem mnoha průmyslových vzorů.