Pro tento hrob hledáme adopčního nájemce. Máte zájem?
Adopční nájem tohoto hrobu na dobu 10 let je 88.630 Kč.
Pro rychlý kontakt použijte formulář, ozveme se co nejdříve
Otec a synové Schönovi byli významná rodina průmyslového stavitelství 19. a 20. století u nás.
Franz Schön a jeho synové Hubert a Franz Josef po sobě zanechali velkou řadu staveb. Patřil mezi ně i jeden z nejkrásnějších pražských mostů své doby, Štefánikův řetězový most pod Letnou. Pod jménem Most Franze Josefa I. byl postaven v letech 1865 až 1868. Jeho železnou část dodala Rustonova strojírna. V letech 1866 až 1868 navrhl architekt Karel Veselý a František Schön lávku, která nesla jméno korunního prince Rudolfa. Tento visutý řetězový most pro pěší byl známý i jako Železná či řetězová lávka a byl zprovozněn 28. 11. 1869. Až roku 1914 ho nahradil kamenný most, od roku 1920 známý jako Mánesův. Na pražském Klárově pak dodnes v bloku tzv. Schönových domů stojí rohový, pozdně klasicistní nájemní dům z let 1871–1872 (č. p. 127/III), který společně navrhli František Schön a Karel rytíř Veselý. Roku 1869 se Franz Schön s Karlem Veselým spojili a založili společnou firmu Schön & Wessely, zřejmě při budování tratě mezi Duchcovem a Chomutovem. Firma pak stavěla i části Buštěhradské železnice od Kladna přes Chomutov do Vejprt a další dráhy na českém severozápadě. Později se věnovali také stavbám místních drah i v severních a jižních Čechách a na Moravě. Kromě krátkých lokálek postavila firma Schön & Wessely i náročné tratě Hranice na Moravě–Vsetín, České Budějovice–Želnava nebo dráhu z Hanušovic přes Ramzovské sedlo do Mikulovic. Kromě asi 300 kilometrů tratí vystavěla také některé veřejné budovy v Praze, věznici na Borech v Plzni nebo synagogu v Karlových Varech. Společná firma se rozpadla v roce 1890, kdy z ní odešel rada Wessely. Franz Schön začal podnikat se svými syny Franzem Josefem (1856–1925) a Hubertem (1864–1935). Firma Schön a synové se v 90. letech dál věnovala výstavbě železničních tratí, jako například Rudná u Prahy–Beroun, úzkorozchodná dráha Králův Dvůr–Koněprusy (zprovozněno 9. 5. 1898), Mimoň–Liberec (zahájeno 1899), Řetenice–Lovosice či Litoměřice–Křižany s odbočkou do Jablonného v Podještědí. Po odchodu otce Schöna na odpočinek v roce 1901 se bratři Schönové rychle přeorientovali na vodní stavitelství. Kromě jiného postavili v letech 1906 až 1910 přehradu Mšeno u Jablonce nad Nisou (kolaudováno 1911) a prohloubili přístav v Praze Holešovicích. 14. 8. 1911 začali v Praze složitou stavbu soustavy komor a jezů mezi Karlovým a dnešním Jiráskovým mostem, kterou se však podařilo dokončit až v roce 1922. Tragickou se však pro firmu stalo protržení přehrady na Bílé Desné v září 1916, kterou firma stavěla podle projektu W. Plenknera v letech 1912 až 1915. Poté následovaly dlouho se vlekoucí soudní spory. V roce 1925 zemřel starší z bratrů Franz Josef. Mladší Hubert se po jeho smrti dostal při další výstavbě železnic do finančních problémů a firma nakonec zanikla. Hrobka byla původně umístěna na Malostranském hřbitově, ale musela v minulosti ustoupit rozšíření dnešní Plzeňské ulice na území hřbitova, a tak byla přenesena na Olšanské hřbitovy.